vrijdag 18 september 2009

Bizarre Beauty #2

Welkom bij een nieuwe editie van Bizarre Beauty! In Bizarre Beauty#1 heb ik het gehad over Botox, Latisse en slangengif. Maar er valt nog veel meer te bespreken op bizar beautygebied. Wat dachten jullie van vogelpoep of sperma? W000t?! That's right folks. Mensen smeren soms de gekste (en smerigste) rotzooi op hun gezicht, just to stay pretty.

Vogelpoep
Het eeuwenoude Aziatische beautygeheim voor een perfect porceleinen huidje is dan eindelijk onthult! Vogelpoep dames en heren. Vogelpoep. En niet van zomaar een vogel, maar van het Japanse nachtegaaltje (Uguisu in het Japans). De kern ligt hem in guanine, een enzym die van nature voorkomt in hun vogelkeutels. Guanine zorgt voor een egale lichtere huid en maakt de huid tevens zacht door het exfoliërende effect. Kabuki acteurs en Geisha's gebruikten altijd al Japanse Nachtegaal poep omdat dit het beste hun zware make-up verwijderde, en tegelijkertijd hun huid glad en soepel hield.


bron: 3yen.com

Om te voorkomen dan iedereen ineens op Nachtegaal jacht gaat om hun drolletjes op te vangen hebben ze wat bedacht. Nachtegaal poep is nu namelijk verkrijgbaar als cosmetisch produkt genaamd Uguisu no Fun. Het is onder andere te koop bij de online winkel Chidoriya World. Je krijgt voor $ 17.99 (ongeveer € 12,25) een schattig roze flesje met ongeveer 30 gram gedroogde en verpulverde poep. Het is behandeld met UV straling om bacteriën te verwijderen en gemengd met Japanse witte klei. Ze claimen dat het produkt geurloos is...thank god! Je kunt het poeder gebruiken als maskertje, of mengen met een beetje facial soap om er vervolgens je gezicht mee te wassen. Wat vinden jullie van dit produkt? Would you put this shit on your face or not?

Sperma
Sperma. Een vies plakkerig goedje, maar toch ben ik blij dat het bestaat. Zonder sperma zouden er immers geen kindjes gemaakt kunnen worden, of zou die grappige scene uit There's Something about Mary er nooit zijn geweest. Dus thank God for sperm! En nu is er nog een reden om dankbaar te zijn. Sperma blijkt namelijk, bij gebruik op de huid, een natuurlijke anti-oxidant te zijn en is dus een supergoede anti-aging produkt. Hoe men er ooit achter is gekomen dat sperma op de huid goed is tegen huidveroudering, daar wil ik liever niet over nadenken. Those dirty scientists!


bron: skinscience-spermine.com

Gelukkig hoeven we niet massaal langs de spermabank om aan dit magische goedje te komen. Noorweegse wetenschappers hebben een creme ontwikkeld met spermine extract, namelijk de Skinscience Anti-Aging Normal Cream. Ze claimen dat de eigenschappen van spermine 30 keer sterker zijn dan van vitamine E. Deze creme beschermd de huid tegen schadelijke UV straling en maakt de zonverbrande huid gladder.

Ook blijft sperma niet onopgemerkt bij de Britse haar guru Hari Salem. In Hari's salon kunnen je lusteloze lokken behandeld worden met stierensperma. STIERENSPERMA!? Jup, jullie lezen het goed. Deze eiwitrijke treatment heet de Aberdeen Organic bull sperm treatment en zorgt voor een prachtige coupe met glanzende gezonde haartjes. Hari gebruikt het zaad van Aberdeen Angus stieren van een boerderij uit Cheshire en combineert dat met de wortel van de eiwitrijke plant Katera. Een 45 minuten durende behandeling kost 55 GBP (ongeveer 61 euro).

Hari Salem over de treatment: " I have been searching for an organic product with a lot of protein because that is what hair is made of and lacks when it is dry. The semen is refrigerated before use and doesn't smell. It leaves your hair looking wonderfully soft and thick."


Mooh! Een Aberdeen Angus stier.

Ik moet toegeven dat het sperma haarmasker me wel wat lijkt hoor. Lees er overal op internet positieve reacties over en ik ben ook wel zo iemand die zoiets geks leuk vind om te proberen. En nou ja, het is in mijn haar en dat wordt weer goed uitgespoelt. De nachtegaal drolletjes daarentegen lijken me dan weer iets viezer. Het blijft toch poep he? Mocht ik het toevallig tegenkomen als ik in Japan aan het shoppen ben (wat ooit nog eens zal gebeuren aangezien ik er supergraag heen wil) dan moet ik toegeven dat ik toch stiekem een flesje zou kopen. But maybe thats's just me.

Wat vinden jullie van al deze bizarre beauty produkten- en behandelingen? Zouden jullie het aandurven?

Until next time
~Serena Verbon

Gebruikte bronnen; New Beauty magazine, spring-summer 2009, northeast volume 5, issue 2, chidoriyaworld.com, harissalon.com, ananova.com, skinscience-spermine.com.