donderdag 6 augustus 2009

Starbucks Utrecht

Ik sjokte naar spoor 18 op Utrecht Centraal en zat een beetje voor me uit te dromen. Ineens dook er een groot rood bouwgeval voor me op, waar ik nog bijna tegen opbotste ook! Geergerd liep ik om de omheining heen om te kijken welke idioot er nu weer een zaak ging openen. Mijn ergenis sloeg om in innerlijk gejubel met een vreugdedansje toen ik het ronde groen/witte logo zag met de zeemeermin met dubbele staart: hier kwam potjandikkie een échte STARBUCKS! Gewoon op Utrecht Centraal, me stadsjie! Ruim 2 jaar na de opening van de eerste vestigingen op Schiphol Amsterdam.


bron: flickr

Wat vind ik zo geweldig aan de Starbucks?
  • Het doet me denken aan mijn good times in Amerika. Sentiment dus.
  • Heerlijke koffie drankjes, ook lekker als je niet van koffie houdt zoals ik.
  • Mouthwatering cookies, muffins, taartpunten, lemon bars enz.
  • Overige gezonde snacks zoals fruit, joghurt, sandwiches.
  • Altijd vriendelijk personeel (voor zover ik dan heb meegemaakt).
  • Gezellige sfeer en zitplekken met WiFi verbinding.
  • Het feit dat er een speciale koffieblend naar me is vernoemd (thats right).


Zoals je op het bord ziet staan hebben ze het hier over 'coming soon' en 'binnenkort'. Allemaal vage termen voor een addict als ik. Ik wilde namelijk precies weten wanneer en hoe laat het zou openen zodat ik de dagen kon aftellen in mijn agenda! Dat zouden jullie ook doen, right? Or is that just me? Op internet vond ik dat het in de maand augustus zou openen maar nog steeds geen specifieke datum. Eindelijk kwam mijn zusje me het verlossende woord brengen dat Starbucks haar deuren op woensdagochtend 5 augustus om half 9 zou openen. En meer goed nieuws. De eerste 100 klanten krijgen een originele exclusieve limited edition Starbucks mok! Dat was het extra uurtje vrijnemen van werk me wel waard.

Alleen échte fans staan dan al om 8u 's ochtends voor de Starbucks deuren te trappelen. Het half uurtje wachten ging zo voorbij. Inmiddels werd het wel steeds drukker en drukker maar wij stonden lekker vooraan. Er kwam een groepje a-capella zangers die prachtig konden zingen en ons entertainden met motown muziek. Verder liepen de medewerkers druk heen en weer, verplaatsen wat dozen, trokken hun groene schortje recht, gaven een interview aan de pers en poseerden voor de fotograaf. Ook ik werd gespot door een cameraploeg van RTV Utrecht en werd geinterviewd. Hieronder zie je het Starbucks gedeelte met my 5 seconds of fame! Ik ben in beeld vanaf 00:21 en verderop zie je me nog heel happy naar Tara omdraaien als ik de mok in ontvangst heb genomen.



Het aftellen begon. Ondertussen verzamelden er een stuk of 50 conducteurs en conductrices op een rijtje buiten de vestiging. Na 3-2-1 begonnen ze met zijn allen op hun fluitje te blazen en mochten we naar binnen! Ik denk dat wij ons tot een van de eerste 15 klanten mochten rekenen haha! Tara en ik kregen een prachtige grote mok in onze handen gedrukt. Het is een celebration editie, ik denk dat die alleen wordt uitgedeeld met openingen of andere speciale aangelegenheden. Het heeft supermooie bruine tinten met bronzen metallic accenten. Op de voorkant prijkt een verborgen Starbucks logo, namelijk de zeemeermin met twee staarten, omringd door blaadjes en schelpen en sierlijke krullen. Ik vind het een prachtig ding en ben er heel trots op dat ik hem in mijn bezit heb! Later las ik dat ze binnen 4 minuten weg waren. Lucky us!


bron: Tara Verbon. Dé mok!

Tara en ik bestelden beiden een Iced Caramel Macchiato (want het was best warm), een skinny blueberry muffin en een yoghurt raspberry muffin. Dat was een prima ontbijtje! Binnen werd Tara nog eens 'gepakt' en op camera geinterviewd. Ik heb het filmpje terug gevonden en ook haar 5 seconds of fame zijn te zien bij 00:59.


bron: Tara Verbon. Iced Caramel Macchiato. De-lish!

Je kon zien dat het échte komkommertijd is want het stikte van de camerploegen en fotografen. Dit was kennelijk het hoogtepunt van de dag! Iedere keer als we een slokje namen van onze macchiato of een hapje van onze muffin hoorden we klik-klik-klik-klik. We werden volop op de foto gezet, echt niet normaal! Nu weet ik hoe het moet zijn als je een celeb bent en hoe alles, echt álles wat je doet wordt vastgelegd op camera.

Na mijn Starbucks momentje was het tijd om door te reizen naar het lab. Normaal gesproken pak ik de rechtstreekse bus vanuit Houten, maar ik heb het vermoeden dat ik wat vaker met de trein zal gaan nu, met een tripje langs de Starbucks als prima excuus.


Wat vinden jullie van de Starbucks? Is het een hype of vind je het écht lekker spul.

Enne, zijn jullie niet jaloers op mijn mooie mok? ;D

Until next time
~Serena Verbon